Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 27.4.
Jaroslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
jeden Eden love letter for Letter A:
Autor: mystikus (Stálý) - publikováno 6.4.2015 (14:31:33)

IVAN TROJAN. BŮH, KTERÝ SE TĚŠÍ NA RACKA I POHÁDKU ŠŤASTNÝ SMOLAŘ

 

Rolí Boha v inscenaci Dejvického divadla Ucpanej systém se plzeňskému publiku představil v září v rámci mezinárodního festivalu respektovaný herec Ivan Trojan. Obě představení zmíněné hry byla do posledního fleku vyprodaná.

 

Skandovaný aplaus zcela zaplněného hlediště Komorního divadla v Plzni, to byla odměna Dejvickému divadlu, které zde v rámci 20. ročníku Mezinárodního festivalu Divadlo uvedlo hru Ucpanej systém, dramatizaci textů skotského spisovatele Irvina Welshe. Zájem o ni byl tak velký, že ji festival zařadil hned dvakrát a obě představení vydělala slušnej balík. Diváky lákala možná i jedna z hlavních charakteristik Ucpaného systému v tiskových materiálech – nejsprostší nejhubatější inscenace v Čechách, do patnácti let nevhodné. Přitom v ní Ivan Trojan znázorňuje postavu Boha. Jaká tedy je?

 

Krátce poté, co reflektory osvítí scénu a před vámi se objeví stísněný prostor nálevny v páté cenové, krátce poté, co v ní začně bizarní skupina osob rozvíjet ironizující obraz lidí na okraji zprofanované společnosti a neuvěřitelně uvěřitelný příběh, je zcela zřejmé, že nevybíravá mluva je nutnou charakteristikou prostředí, že je nezbytná. Že bez ní by hra nemohla mít dopad, který má.

 

Odezva byla mimořádná. „Plzeň má tradici, vždycky se tu dělalo dobré divadlo a dělá. A myslím si, že to s tím také souvisí. Když je dobré divadlo, jsou dobří i diváci,“ říká Ivan Trojan.

 

V Ucpaném systému jste si zahrál Boha. V nezvyklém pojetí. Pozoruje, nakonec manipuluje ostatními podle svého rozmaru a zvláštně splývá s prostředím. Jakoby se na lidech mstil za své nedostatky. Prohlásí například: Jsem takový, jakého si mě představujete. Jak to vnímáte jako herec, když tohoto Boha ztvárňujete?

 

Takových věcí je tam víc. „Stvořil jsem vás k obrazu svýmu, tak se s tím smiřte…“ My nikdo nevíme, který Bůh je ten správný. Tohle je Bůh Welshův, Bůh dramatizátora Daniela Majlinga a režiséra Michala Vajdičky. A částečně i můj. Tedy když ho hraju. Pak tam vždycky dávám něco ze sebe.

 

V povídce Karla Čapka vystupuje Bůh při Posledním soudu nikoliv jako soudce, ale jako svědek. Soudí lidé. DJ Cam nazval svůj nejslavnější opus až v downtempo abstrakci se zrcadlící hip hop, že Bůh vždy pozná hned ty své dobročinné lidi. Je jasné, že úvahy o Bohu se ubírají různými směry. Co je vám nejbližší?

 

Pokud se dotýkáme otázky víry, tak je mi nejbližší Dostojevského replika z Bratří Karamazových, kde se říká, že to „ďábel zápasí s Pánem Bohem a bojištěm jsou lidská srdce“.

 

Karamazovi jsou další z úspěšných titulů Dejvického divadla. Když takové role ztvárňujete, máte vůbec šanci uniknout zásadním otázkám a úvahám o životě? Řešíte je pořád?

 

Já tyhle záhady řeším. Jsem ve věku, kdy bych je už měl řešit. Herectví je dobré povolání v tom, že se takových věcí můžete dotýkat.

 

Odkrývá herectví v člověku i jeho vnitřní zasunuté šuplíčky, o kterých třeba ani neví?

 

Určitě ano. To je to, co mě na divadle láká. Co bych já sám třeba nikdy neudělal, tak mám možnost udělat, říct z plátna z nebo jeviště na plnou hubu. Podělit se o to s diváky.

 

A dělíte se nejen o pojetí Boha, ale i o humor. Překvapuje mě, jak silně vás mají lidé stále spojeného s Četnickými humoreskami. Není to někdy na překážku?

 

Já to tak nevnímám. Myslím si, že lidé si vzpomenou na Béďu Jarého, ale i na Samotáře. Měl jsem to štěstí, že seriál i film šel ve stejnou dobu. Zároveň mám štěstí, že jsem mohl hrát spoustu dobrých postav v různých žánrech, divadlech i filmech. A že ty věci vyšly většinou dobře a zajímavě.

 

Zajímavé je i to, v jakých obloucích se vám některé typy postav vracejí. V odlišném pojetí. V pohádce Anděl páně jste hrál anděla, teď jste povýšil na Boha v Ucpaném systému. Po Četnících hrajete detektiva v novém snímku Ve stínu.

 

Ano. Mezi četníkem a detektivem jsou nějaká pojítka, ale zároveň je to příklad toho, jak žánrově odlišné postavy to jsou.

 

Anděla jste si také užil.

 

To ano. Hrál jsem do té doby v různých ne právě tak docela vydařených pohádkách. Až jsem naštěstí s Jirkou Strachem natočil Anděla páně. Naše první pohádka byl dabing na kreslený film Hledá se Nemo, kde jsem namluvil Nemova tatínka. Tenkrát jsem si říkal, že je tu alespoň nějaká pohádka, která za něco stojí, i když tam dodávám jen hlas. A pak přišel Anděl.

 

Dnes už máte čtyři děti. Neříkáte si někdy, že nám pěkná pohádka pro děti a rodiče chybí?

 

Teď jsme s Jirkou Strachem natočili novou pohádku Šťastný smolař, viděl jsem už hrubý sestřih. Zdálo se, že to dává smysl, je to milé a vtipné zároveň. Snad se bude líbit. (Již před mnoha lety byla tato pohádka k dostání knižně, s ilustrací Adolfa Borna na obálce a velmi bohatě mě zaujala v doprovodu fotek Zuzany Mináčové, napsal jí Matěj Mináč. Pro mě byla stejně přínosná jako výstava fotografií Zuzany Mináčové v Plzni, její foto jsou známým pojmem ve světě umění!)

 

Na co jste naposledy vzal své děti?

 

Dvě starší na premiéru filmu Ve stínu, do divadla je také beru. Ale s Ucpaným systémem ještě nějakou dobu počkáme.

 

Půjdou ve vašich stopách?

 

Nevím. Druhý nejstarší syn tvrdí, že hercem bude. Ale to se teprve všechno uvidí.

 

Vraťme se nakonec k Dejvicím. Proč jste tomuto divadlu tak dlouho věrný?

 

Asi z toho důvodu, že nám lidé dávají zpětnou vazbu, že si nás žádají. Zároveň cítím ze souboru, že přes všechny krize, kterými jsme si museli za patnáct let projít, držíme pospolu. Mám pocit, že jsme ještě pořád neřekli všechno. Je to určitě do značné míry díky Mirkovi Krobotovi, který se snaží, aby věci působily pestrým dojmem a abychom se navzájem překvapovali. Je to i ve výběru hostů, kteří u nás dělají. Na Ucpaném systému s námi spolupracoval Michal Vajdička a Danko Majling se slovenským týmem a měl jsem pocit, jakoby s námi dělali už deset let. A ta spolupráce bude pokračovat i příští sezónu, kdy bychom měli spolu dělat Čechovova Racka.

 

Tak už víme, na co se těšit!

 

Uvidíme. Snad se nám to povede.

 

(Vyptávala se Gabriela Špalková, MF Dnes)

 

*

 

SAŠA RAŠILOV (40)

 

Dovolenou Saša Rašilov strávil natíráním lišt na modro – výsledkem je provensálská veranda. S novou sezonou ho opět čeká spousta práce. „Na podzim budu opět hrát v seriálu Ordinace v růžové zahradě a v několika představeních v Národním divadle. Taky se pokusím uvést v život svou kapelu Galantní jelen a pomáhat své ženě ve fotoateliéru Le Petit Cheval,“ vyjmenovává své aktivity.

 

KDY A PROČ JSEM SE NAPOSLEDY NAHLAS ZASMÁL:

„Když se mě dcera SMS zprávou rozladěně ptala, co ti chlapi na tom fotbale vidí. Otázka stará jako lidstvo samo.“

 

KDY JSEM NAPOSLEDY VYZNAL LÁSKU:

„Pokud je milovanou bytostí žena, je to stejné jako s aktualizací antivirového softwaru, čili denně, pokud možno naposledy těsně před připojením k síti.“

 

KDY JSEM NAPOSLEDY PŘEKONAL STRACH:

„Na Korsice jsem skočil z mostu do horské řeky dle návodu: čím déle přemýšlíš, tím je strach silnější, takže se neboj a skoč.“

 

KDY A PROČ JSEM NAPOSLEDY PLAKAL:

„Když se pohřešovaný kocour Morris, jeden z mých šesti statečných, po třech dnech pohřešování zjevil na zápraží. A když pak bohužel zase zmizel, tentokrát už navždy.“

 

KDY A CO JSEM NAPOSLEDY ZÁVIDĚL:

„V jedné skákací hře na telefonu mám lepší skóre než moje čtrnáctiletá dcera. Vítězství je to ale chabé vzhledem k tomu, že většinu dalších elektronických operací, jako např. napsat e-mail, zvládá podstatně rychleji a lépe.“

 

KDY JSEM SE NAPOSLEDY DOBŘE NAJEDL A CO TO BYLO:

„Na Korsice v horách jsme jedli báječně. Bohužel nevím, co to bylo, protože tak dobře francouzsky neumím. Takže vyhrává poctivá svíčková od mamá mé ženy a vzápětí další svíčková, tentokrát od mojí maminky k mým narozeninám, hned jak jsme se vrátili domů.“

 

KDY JSEM TRPĚL NAPOSLEDY KOCOVINOU:

„Po koncertě naší kapely Galantní jelen s Pepou Munzbergerem na Letní Letné na Lipně.“

 

KDY JSEM SE NAPOSLEDY NA NĚCO STRAŠNĚ TĚŠIL A NA CO:

„Na Prodigy letos na Rock for People.“

 

KDYBYCH VĚDĚL, ŽE NĚCO DĚLÁM NAPOSLEDY V ŽIVOTĚ, CO BY TO BYLO:

„Jak známo, chlapi myslí jen na to jedno.“

 

MŮJ POSLEDNÍ ÚLOVEK:

„Kniha Richarda Bacha Dar křídel“.

 

Narodil se do umělecké rodiny 26.7.1972. Vystudoval konzervatoř a pak DAMU. Už při studiích hrál na řadě pražských scén včetně Národního divadla. Známý je z filmů a seriálů, dabuje, stále se pokouší o svou revivalovou hudební skupinu (na paroháče?). Je ženatý s herečkou Vandou Hybnerovou, vychovávají dvě dcery. Jeho otec byl známý muž za kamerou, bratr Václav hraje v kladenském divadle, sestra Naďa pracuje v České televizi. Dědeček, po kterém se jmenuje, byl populárním hercem své éry. Genům tak neměl Saša Rašilov šanci uniknout.

 

*

 

„Žena vás může přestat milovat, může z vás být otrávená, může vás opustit, nenávidět, zapomenout, ale nesmí vámi pohrdat.“

(Jean–Paul Belmondo, herec)

 

 

 

Může být amor amorální?
může být slečna speciální?
může být rande triumfální?
mohou být touha a hormon populární?
může být pro Annu opět někdy má pusa velká a spontánní?
Yeah veliký polibek Vás probudí a třeba se tomu ani druhá strana neubrání?


Únor není na srážky, ale jenom na srázky
a tužka není na lámání, ale na Vaše hravé obrázky
já mám památníček a Vy dovnitř ostré tahy tužky
ozdobička ženské krásy je mix jablíčka i hrušky
kresba vzniká blahodárně a ne sekundárně
tohle dílo molekulárně s účinky prodělané životní lekce primárně

 

 

 

Sochař, který vytesal rekordního Masaryka dle Marie Homolové (MF Dnes)

 

Prezidentovu sochu už v Rudce u Kunštátu nenajdete, zničili ji za protektorátu. Z nejslavnějšího díla STANISLAVA ROLÍNKA zůstaly jen nohy…

 

Zemřel příliš záhy. Nestačil ani dokončit výtarné studium a potvrdit tak svůj mimořádný talent, který podpořil i prezident Masaryk. Ale tak, jako si proslulost dobyly lesní sochy Václava Levého u Liběchova či skalní galerie Vojtěcha Kopice nedaleko Turnova, patří mezi pozoruhodnosti Rolínkův Masaryk (či jeho zbytky), lev, svatý Václav a částečně kamenní blaničtí rytíři v jeskyni poblíž moravského Kunštátu. Ty tři sochaře navíc spojuje ještě něco: začínali jako amatéři. Levý byl vyučený truhlář a kuchař, Kopic původem rolník, Rolínek vyučený čalouník.

 

S poštovní známkou na štaflích

 

V polovině 20. let minulého století vídali lidé z moravského Bořitova hubeného, bledého Stanislava, jak míří k bývalému lomu pod Velkým Chlumem. Když se rozneslo, že tam do pískovcové stěny tesá obrovskou dívčí tvář, smáli se mu, a tak plaše postoupil dál mezi stromy na svah kopce a změnil téma. Ze skály začal tvořit postavy tří legend. Jana Husa, Jana Žižku a Prokopa Holého. Traduje se, že pracoval s tím, co našel doma – s hasičskou sekerkou a půlkou nůžek na stříhání ovcí.

 

Když se 9. února 1902 v Bořitově narodil, byl jen dalším dítětem pivovarského dělníka a zemědělské dělnice. Rok nato otec zemřel a rodinu živila matka, která pak syna tak tak držela v učení. Ve dvaadvaceti onemocněl tuberkulózou, rok strávil v sanatoriu, nakonec mu lékař řemeslo zakázal a doporučil chodit do lesa. Toulal se v něm poctivě, až si jednoho dne donesl primitivní nádobíčko a začal tvarovat pískovcovou skálu.

 

Navzdory posměchu okolí se zvěst o pozoruhodném sochařském díle v lese na Velkém Chlumu roznesla a zlákala diváky. Objevil se mezi nimi i František Burian, kunštátský velkouzenář, starosta a nadšený vlastenec. Setkání se sochařem samoukem považoval za znamení. Konečně našel člověka, s nímž se mohl pustit do monumentálního projektu, kterým hodlal proslavit svůj kraj.

 

Nad Kunštátem Burian zakoupil kopec a přesvědčil Rolínka, aby z pískovcové skalky, která z něj půltřetího metru vyčnívala, vysochal Masarykovu bustu. Počátkem června 1928 mladík začal, jenže krátce nato se doneslo, že v Hořicích mají Masaryka celého a devět metrů vysokého. Rolínek se rozhodl, že dá obnažit celou skálu a udělá z ní prezidenta rovněž celého, ale ještě vyššího. Jediný vzor, který na začátku měl, prý byl Masarykův portrét na poštovní známce, kterou si přilepil na štafle. Později získal alespoň fotku prezidenta stojícího.

 

Na začátku vůbec nebylo jasné, jak je skalní masiv vysoký, ale Rolínek to riskl. Zatímco pomocníci skálu odkrývali, sochař jim sestupoval v patách shora dolů a tesal. Hlavu, ramena, tělo, ruce držící klobouk, nohy, sokl… Dohromady čtrnáct metrů. Socha, která v Evropě neměla konkurenci, byla odhalena 21. října 1928, na slavnosti se sešlo na třicet tisíc lidí.

 

Stále nemocnější Rolínek pak znovu zamířil do sanatoria, jenže v tu dobu se o jeho další osud zasadila spolu s Františkem Burianem i spisovatelka Oldra Sedlmayerová, Masarykova důvěrná přítelkyně. Díky ní a s podporou prezidentské kanceláře Rolínek získal stipendium na pražské AVU. Ještě než na ni nastoupil, vytvořil v sousedství Masarykovy sochy nádherného lva v nadživotní velikosti, aniž to zvíře kdy viděl živě.

 

Svatý Václav na pivovarském koni

 

Burian Rolínka vedl v patrnosti dál a do Prahy mu napsal, že pojal myšlenku vlasteneckou galerii nad Kunštátem rozšířit. A tak sem student o prázdninách zase přijel. Měl pomoci vyhloubit v kopci jeskyni a v ní vytesat bájné svatováclavské vojsko. Není zcela jasné, kterou část ze spících rytířů v jeskyni skutečně vytvořil. Ale prokazatelně je autorem impozantního svatého Václava sedícího na podsaditém koni.

 

Do druhého ročníku školy však sochař už nenastoupil – v červnu 1931 zemřel. Když dokončoval jezdeckou sochu, v předtuše prý matce řekl: „Já dodělám svatého Václava a on dodělá mě.“ Bylo mu devětadvacet, ale zanechal po sobě dílo, které neslo punc mimořádného talentu.

 

Co víc, netušil, jak symbolický bude osud jeho Masaryka. Přišla okupace, kousek nad Kunštátem se tyčil prezident Osvoboditel a Burian dostal pokyn něco s tím udělat. Nejdříve se pokusil úřady oklamat: tělo dal zazdít a hlavu obestavět dřevěným domečkem. Jenže v roce 1941 přišel nový přípis, že do čtyř neděl socha musí být zničena. A tak ji s výjimkou spodní části nohou (ty tu ponechali) rozřezali na kusy a v bednách uschovali. Kdosi však udal i to a za heydrichiády byl rozřezaný Masaryk rozdrcen a skončil jako hromada kamení.

 

Jeskyně se svatováclavským vojskem okupaci přežila a dnes je turistickou atrakcí. Z Rolínkova díla tu zůstal lev, svatý Václav, možná některé z tváří spících rytířů a prezidentovy obrovské kamenné nohy, zarůstající břečťanem. A také na jih odtud na Velkém Chlumu důstojně propracované husitské sousoší. Jen dívčí tvář ve starém lomu u Bořitova, Rolínkovu prvotinu, mění vítr, deštík, slunce a mráz jako bejk zase v beztvarou skálu.

 

STANISLAV ROLÍNEK 1902–1931

 

S pomocí Masarykovy prezidentské kanceláře získal stipendium na AVU. „Rozhodl jsem se, že půjdu studovat. Lásku k umění mám, chuť též. Nedělám to z nějakého prospěchářství, nýbrž doufám, že se mně ujasní a vysvětlí ještě mnoho z říše krásna a umění,“ řekl o tom Rolínek.

 

 

Klára Trnková, akademická malířka a dcera Jiřího Trnky:

TATÍNEK JIŘÍ TRNKA NÁM UKAZOVAL POHÁDKOVÝ SVĚT

 

Nemám moc ráda vzpomínání potomků na své známé předky. Protože je třeba zachovat dekorum, vychází z vyprávění jakási neživotná ušlechtilá postava, připravená se rovnou zařadit do čítanek. Sama, když něco takového čtu nebo poslouchám, se někdy divím a nepoznávám ty lidi, mezi kterými jsem se občas motala jako malé děcko. Co se týče vzpomínek na mého tatínka, všichni, kteří ho znají, vyprávějí, jak byl pracovitý, zádumčivý a nemluvný, kdekdo z něj měl respekt a mimochodem dnes to vypadá, že měl desetkrát víc spolupracovníků a přátel než ve skutečnosti. Pracovitý sice byl, na svou práci se soustředil a moc se při tom neusmíval, ale na druhou stranu jsem do dneška nepotkala člověka, který by, když se opravdu zabere do nějaké pro něj důležité činnosti, vůbec komunikoval. Sama, když maluji, píšu nebo dělám návrhy, nevnímám okolí vůbec. Jiná je ovšem práce v týmu, kde je třeba souhra všech členů. Můj otec měl velkou výhodu, protože byl schopen dokonale se připravit předem a od začátku měl jasno, věděl, co chce, a zároveň, protože měl obrovskou autoritu, dokázal jasně a srozumitelně vyložit, co potřebuje, a více nediskutoval. Sama jsem byla svědkem přípravy loutkového filmu, kdy někdo z jeho spolupracovníků přišel s nápadem a odpověď zněla: „Ano, ano, to by bylo pěkné, ale udělejte to, jak jsem řekl.“ A bylo jasno.

 

Málokdo se také zmiňuje o tom, že měl velký smysl pro humor, často až sarkastický, dovedl kdejakou věc velmi trefně okomentovat. Zároveň dovedl velmi krásně vyprávět. To asi pramenilo z jeho lásky k dětem, které velmi miloval a přijímal je jako rovnocenné partnery. Když viděl nějaký pořad pro děti nebo dětskou knížku, která se mu nelíbila a říkali mu: „No, ale je to pro malé děti“ vzpomínám na větu „Tak malý děti snad ani nejsou.“

 

Stále věřím, že existuje svět, kde rostou tuhy do tužek

 

Když jsme byli s bratrem malí, předváděl nám svůj pohádkový svět. Každou neděli dopoledne mi nakreslil zvíře, a protože měl úžasnou vizuální paměť a pozorovací talent, kreslil vše zpaměti. Strašně jsem se na to vždycky těšila, nemohla jsem se dočkat, protože tatínek nebyl zrovna ranní ptáče. Zpočátku mělo každé zvíře čepičku a někdy ne, tak jsem jim čepičky dokreslila. Stejně tak mému bratrovi Janovi nakreslil na obrovský papír archu Noemovu, kde byly desítky okének a do každého postupně nakreslil zvířata. Taky pro něj vymyslel zahradu, o které mu vyprávěl, až z toho později vznikla knížka. Když jsem byla úplně malá, dostala jsem patentní tužku, do které se vkládají náhradní tuhy. Když jsem tuhu dokreslila tak, že už zbyl jen malý kousíček, šli jsme s tatínkem večer na terasu a zasadili jsme ji do květináče, já ji pořádně zalila a věřte nebo ne, ráno byla tuha dorostlá. Často si na to vzpomenu a stále věřím, že existuje svět, kde tuhy pořád ještě rostou.

 

 

Return To Innocence

That's not the beginning of the end
That's the return to yourself
The return to innocence

Love, devotion
Feeling, emotion
Love, devotion
Feeling, emotion

Don't be afraid to be weak
Don't be too proud to be strong
Just look into your heart, my friend
That will be the return to yourself
The return to innocence

If you want, then start to laugh
If you must, then start to cry
Be yourself, don't hide
Just believe in destiny
Don't care what people say
Just follow your own way
Don't give up and use the chance
To return to innocence

That's not the beginning of the end
That's the return to yourself
The return to innocence

Don't care what people say
Follow just your own way
Don't give up, don't give up
To return, to return to innocence

If you want, then laugh
If you must, then cry
Be yourself, don't hide
Just believe in destiny

 

http://www.youtube.com/watch?v=soIVFch-G3E

 

 

got my angel
Just by my side
Colours of imagination
Takes me on a ride
Through time
I descend to place that never ends
Where no is an enemy and everyone is friends
A rainbow floats like the wings of a dove
Music is the flower in the dream I dream of
Travel to fantasy's easy if you try
Just wave your hands
And close your eyes
Just wave your hands
And close your eyes

The man in the moon
Said he's gone for a ride
Singing na-na-na-na-na
Children in the park
With their hand held high
Singing na-na-na-na-na
A cute little baby
With a beautiful smile
Singing na-na-na-na-na
Crazy old man
With nothing to hide
Singing na-na-na-na-na

Body and soul
Together make the same song
Music is the key
So there's no right or wrong
Up a seat
The future in my dreams like a nemo
Now I remember
About the truth is in my memo
Omega and alpha, beginning and the end
Just make yourself a world and the world begins again
Travel to fantasy's easy if you try
Just wave your hands
And close your eyes
Just wave your hands
And close your eyes

To lovers in the street
Holding hearts inside
Singing na-na-na-na-na
Smile with the eyes
And the lips for a while
Singing na-na-na-na-na
A guitars sound
Hearing on the side
Singing na-na-na-na-na
And a little old lady
Sitting down by fire
Singing na-na-na-na-na

So now you know
Travel to fantasy's easy if you try
Just wave your hands
And close your eyes
As I said
Just wave your hands
And close your eyes

A cool cool wind
Takes my voice so high
Singing na-na-na-na-na
All the love birds
Flying high in the sky
Singing na-na-na-na-na
Now the sun's coming up
And that's alright
Singing na-na-na-na-na
And we gonna be back
When the feeling's alright
Singing na-na-na-na-na
Yeah we gonna be back
When the feeling's alright
Singing na-na-na-na-na
Yeah we gonna be back
When the feeling's alrigt
Singing na-na-na-na-na
Sure we gonna be back
When the feeling's alright
Singing na-na-na-na-na
Sure
We gonna be back
When the feeling's alright

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=yLErIW0xe6Y

 

 

Step back relax and chill as I thrill
The K is back I`m not here to ill
Laying knowledge through the mic
Hype with a beat like this for your delight
Cooling in the crib writing rhymes
A pen on the paper spending times
Then up on the stage the crowd`s in a rage
Taking rap to a brand new age

Psychological poems fun funky fresh
Rob`n`Raz on the cut to bring big success
Ain`t down with horse ain`t down with smack
I`m a flygirl packed with rap
When I grab the microphone
You better move your butt
Homeboys in the house show me what you`ve got
I`m Leila K on the M.I.C.
Come on come with me to the place to be

Got to get and get again and again
And I`ll get you got so you remain the same
Got to get and get again and again
I am what I am and I`m playing my game

Got to get and get again and again
And I`ll get you got so you remain the same
Got to get and get again and again
I am what I am and I`m playing my game

Go yeah wow yeah go yeah wow yeah

Rhyme devastation my obligation
When I`m in effect I shake the foundation
Stories I tell intellectually well
Fresh for 89` rocking bells
Leila K coming right and exact
Leila K ain`t down with no crack
Leila K laying rap after rap
On the mic superdef
Never coming out wack

On and on the lyrics flow on
I`ve got soul boy and I`m coming on strong
Check the respect hard and correct
It`s live and the mic is blessed
Full of stream mean on the scene
Pa Svenska fin if you know what I mean
Leila K on the M.I.C.
Come on come with me to the place to be

Got to get and get again and again
And I`ll get you got so you remain the same
Got to get and get again and again
I am what I am and I`m playing my game

Got to get and get again and again
And I`ll get you got so you remain the same
Got to get and get again and again
I am what I am and I`m playing my game

Go yeah wow yeah go yeah wow
here`s Rob `n` Raz

Psychological poems fun funky fresh
Rob `n` Raz on the cut to bring big success
When I grab the microphone you better move your butt
Homeboys in the house show me what you`ve got
Leila K coming right & exact
Leila K ain`t down with no crack
Leila K on the M.I.C.
Come on come with to the place to be

Got to get and get again and again
And I`ll get you got so you remain the same
Got to get and get again and again
I am what I am and I`m playing my game

Got to get and get again and again
And I`ll get you got so you remain the same
Got to get and get again and again
I am what I am and I`m playing my game

Go yeah wow yeah go yeah wow yeah
Go yeah wow yeah go yeah wow yeah
Go go yeah yeah wow yeah yeah
Go go yeah yeah wow yeah

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=o4HZPMuj6-o&feature=related

 

a pro slečnu Aničku jen deluxe partička: Bass-O-Matic

 

http://www.youtube.com/watch?v=ldgiRxleAqc

  

 

http://www.youtube.com/watch?v=aVvqqAZYwxk&feature=related

  

 

http://www.youtube.com/watch?v=QGjGTMK0af0

 

 

Každá lidská bytost vyzařuje světlo, které dosahuje až do nebe. Když se potkají dvě duše, jež jsou předurčeny jedna pro druhou, jejich paprsky se spojí v jeden, jenž vyzařuje z této spojené bytosti jasnějším světlem.

 

Schopnost milovat dodává životu jeho nejhlubší smysl a význam.

 

Dobrota ve slovech plodí důvěru. Dobrota v myšlení plodí hloubku. Dobrota v rozdávání plodí lásku. Láska je mocnější síla než kterákoli jiná. Je neviditelná – nemůže být spatřena ani zaměřena – a přece je dost silná na to, aby vás v okamžiku proměnila a poskytla vám víc štěstí než jakékoli materiální vlastnictví.

 

 

Já vzpomenu, že jsem si nedávno pro radost překládal LP desku z New Yorku In Full Effect od skupiny Mantronix a svojí lásce jednou bych chtěl dát i své překlady k tomu, co dostala… ve velikém rozsahu.

 

MANTRONIX TO THE GROOVE

 

Jen málo umělců mocně zapůsobilo na současnou pop kulturu tak jako Kurtis Mantronik. Jeho začátky rezonují jako hudební šperk s dopadem jako meteorit v půlce 80. let, kdy Kurtis napsal a produkoval řetězec skladeb s původem v hip hopu, které už navždy změnily styl a podstatu jak hip-hopu, tak R&B, taneční hudby i rocku…

 

Písně jako „Bassline“ a „Who Is It?“ v sobě ukrývají dozajista neotřelou sloučeninu oktáv chemického výchovného procesu zvuků velkého analogu na klávesách a divokých breakbeatů, a současně dovedly položit základy pro novou generaci autorů zvučného electra a techna (jako byly odnože pro beaty Chemical Brothers, big beat, digital hardcore atd.) „King Of The Beats“ parádní vyjížďka do funky scenérií, je dodnes uctívaná jako zásadní hymna klasického hip-hopového zvuku. Malý zázrak spočíval v tom, že samply z Mantronixu velkou měrou dopomohly k úspěchu i dalším mezinárodním hitům v případě Snapu, Redmana, Becka…

 

Narodil se na Jamajce, vyrůstal pak v Kanadě a v USA a svojí první hudební zkušenost Kurtis nabíral při rotaci a propagaci desek pro zákazníky v prodejně gramodesek Downtown Records, která je bohužel dneska už zavřena. Když se seznámil se šéfem legendárního labelu Sleeping Bag Records, Willem Sokolovem, dal se do spolupráce s rapperem MC Tee (který si na začátku nechával veřejně říkat Tricky Tee), se kterým vydal takové klasiky jako „Bassline“, „Ladies“, „Scream“, „Who Is It“ a již delikátní vzpomínanou „King Of The Beats“. Potom, co podepsal smlouvu u Capitol Records, …LP „In Full Effect“ vyšlo už u nového vydavatele v roce 1988… zanedlouho následovaly další obří hity „Got To Have Your Love“, „Take Your Time“ a „Don´t Go Messing With My Heart“ výrazně laděné do popu. Mě na těch písních uchvacuje snivost jednoznačných koloritů při hlásání ještě čisté neposkvrněné lásky decentně opatřena květnatým funky nábojem. Něco, co charakterizují slova horoskopu na moje znamení z 13.9.2011, cituji: „měli byste pracovat v kolektivu. Budete totiž skvělými účastníky společného úkolu a výsledky budou bravurní.“ Jestli zní bravurně kolektivně hudba, potom s kouzly Mantronixu, baby.

 

Rodinné závazky Kurtisovi neumožnily dál v hudbě excelovat až do konce roku 1996, kdy vydal singl a opět se začal věnovat novému tvarování electro formule. Nové album „I Sing The Body Electro“ spatřilo světlo světa až v roce 1999 a k úspěchu mu napomohly hity „Mad“ a „Push Yer Hands Up“ s mladinkou rapperkou Traylude. Album se vyznačovalo pokusy Kurtise přesadit kulturu 80. let do nových trendů na konci 90. let, aby odrážely pestrost zvuků současné taneční hudby. Kurtis uvedl do pohybu „Push Yer Hands Up“ se samplováním notorických vykopávek „Bassline“ a „King Of The Beats“ pouštěných v jednom momentu současně nebo smršť kytar v electro pozadí, kytar, co se s ničím nemažou a ohrožují nepřipravené („Mad“). Traylude mu sekunduje i v dalších burácivých a tanečně burcujících číslech na albu. Veliký medailon o jeho nesmrtelné hudbě najdete v online databázi na stránkách veteránů old school rapu www.cheebadesign.com …Mantronik a natož ještě Mantronix nikdy neměli příležitost zazářit v České kotlině, takže jen menší měrou v medailónku posypu na hlavy dam textové perly à la MC Tee.

 

J

 

 

JOIN ME PLEASE… (HOME BOYS – MAKE SOME NOISE) (SPUSŤME SPOLU VIRVÁL PROSÍM)

 

Kouzlící, praktický, po všech směrech taktický

dostáváme inspiraci, když si nás najali, abychom do toho šli na doraz

jak vysoko se dostaneme, krasavče, zkusíme mistrně ovládnout, pilně

náš jednoznačný formát, pomocí toho preferujeme, aby byla funkční

RADOST, uvolnění nadmíru

načasování, to záleží na tlaku

umístěném v duši, ohnisko v rýmování

pak si počkejte, vracejte do původního stavu, co najdete

hudba, pozadí, vyčištění zvuku

procedíme beat, ujistíme se, že vás můžeme rozhodit

zlepšujte se, hoďte po partnerce libru

nebo se mračte, jestli zvuk nenosí královskou korunu

tak se střetávejte nebo proplétejte, zdokonalujte

je řada na vás, že oznámíte velení a směr

zatímco stojíte na jevišti, popadněte mikrofon s razancí

a zařvěte do něj KAMARÁDI, SPUSŤME SPOLU VIRVÁL

 

Kvalitnější měřítka, tak jsme tady u vás

abychom rozjeli, předstírali hysterii

jak asi souhlasíte, mluvíme k vám logicky

jak jinak zatraceně… vychutnejte si show a zaplaťte vstupenku

všímejte si vyhrazeného území, to udělali bandité

když tohle přeskočím, nejspíše to plánují, tak fajn

příběh který budu povídat

propagace znamená dobrý prodej

i když je samotná deska tak nehraná tak nedotčená

přirozená, plná pravdy, upřímná, otevřená a dost jasná

naivní pro ty, co nevědí, co to znamená být fér

ano já přísahám

vím, že jste opatrné dámy

uvědomili jste si, že jsme skvělá dvojice a nejsme divní

technicky ujednoceni, nejsme uvězněni

jsme přístupní všemu, a jsme tak vyhrazení

ano jako tlukot srdce, jistě, jsem taktní, mlčenlivý

obezřetný, když jsem na jevišti, když se uvolním, tak ve všem

 

KAMARÁDI, SPUSŤME SPOLU VIRVÁL

KAMARÁDI, SPUSŤME SPOLU VIRVÁL

 

Líbí se mi ženy s růžově červenými rty

ňadra vykreslující šťavnaté cípy

tělo mám zdevastované od hezky zakulacených boků

říká mi to, nohy vyhecujte provokatéry

s RAPOVOU HVĚZDOU jak daleko se chceš dostat autem?

pokračujeme u mě v pokoji a mazlím se s ní u pultu

ŽÁR HLEDÁ ŠÍP (řízenou střelou) jsem připraven, já budu svištět

jen co se rozplýváš stiskem na páteři

uchop akci, pak se rozevře, dovol jí uvolnit se

dovol myšlenkám někdy pocítit šťávu

pojďte ke mně slečny, splňte si sen

plácněte do toho trochu energie a zahulákejte

 

KAMARÁDI, SPUSŤME SPOLU VIRVÁL

KAMARÁDI, SPUSŤME SPOLU VIRVÁL

 

 

LOVE LETTER (DEAR TRACY) (LÁSKYPLNÉ PSANÍČKO) (OH MOJE KOČIČKO)

 

Milá slečno, Ty jsi moje potěšení

doufám, že Tě tohle dokáže zachovat poměrně klidnou

chtěl jsem to napsat, ale potom jsem si myslel

že bych měl asi ještě počkat a dát vzniknout páru dvojice pro svůj drahý život

tak už přestaň šílet, vždyť nejsi zapomenutá

nemohl bych se odvážit zranit květinku ve světě tolik prohnilém

hnije celý svět ze vzteku, z nenávisti, z rozkladu

je komplikující pro člověka, jako jsem já, abych fungoval

tak se pojď zase znovu seznámit

s tímhle vysvětlením, co by mělo dát změnu Tvému uvažování

když se díváš a pochopíš každý detail v přemýšlení

co říkám je to, co si myslím

a ne těch několik řádků, které sis šla koupit ve slevě

 

Víš, že je mi líto, že moje pocity pro Tebe neznamenají teď nic jiného než lhaní

já jsem nikdy netvrdil, že to dřív bylo snadné

všechno co jsem dělal, bylo samozřejmé a plán hry jen nachystán naslepo

že jsme se mohli k sobě hodit a mohli jsme k sobě hledat cestu velmi blízko

bez samozřejmého uvedení

všech těch možných překážek, které činí můj návrat

jako pro Tvůj dobře vyjádřený úmysl našeho vztahu

pocity sympatie jsme měli určitě oboustranné a díky tomu, že žijeme zdrženlivě

já jsem od Tebe nemohl očekávat a chtít něco víc

ani jsem nemohl popřít Tvoji existenci v žádné chvíli

víš co tím myslím moje lásko

dokonce jsem se podělil o zážitky z našich setkání

se svými kamarády, kteří nemají na můj život ten nejmenší vliv

a tohle je z důvodu, že jsem stále ještě velice mladý

víš co

můj učitel je moje vědomost

a vědomost může být procvičená jen existencí a ne zdlouhavým zdráháním

moje cesta je vytýčená a budu ji s chutí následovat

dokud mě povede k mému osudu, ať už je to cokoliv

to je mi líto slečno

 

Ano jsem nezávislý muž s vlastním životem

všechno beru v nešetrném tempu, když jsem o tom sám přesvědčen

nezapomínám na své přátele, ačkoliv si jich občas nevšímám

ať si nepletou výsledek života, ve kterém jedu

pokud Ti stačí předstírání a nerespektuješ moje slovo

doufám, že tohle bylo něco, co sis vymyslela a ne něco, co jsi od někoho zaslechla

 

 

GANGSTER BOOGIE (WALK LIKE SEX… TALK LIKE SEX) (VYZNÁNÍ JEDNOHO GANGSTERA)

 

Mistr Hříchu se vrací – zachraňuje, co bylo ztraceno

a skutečně zaplatí nějaké výlohy

s plánem tak kreativním, jak jen umím a dovedu

a jestli víš, to co já, pak víš, co znamenám

protože jsem vytvořený s opravdovou silou

a jak jsme to natáčeli, prohlašovali, jsem plamen, co je modrý

fascinoval jsem, když jsem vizáží inklinoval k vášni, co je moje

a jak víš, já mám vizáž vzácného druhu

zářím napříč celou zemí, beru slečny za ruku

rozbaluji všechny možnosti, abych se nasytil, jak mohu

já nepotřebuju nic víc, jen účel a úmysl do zásoby

protože právo být vítěz je právo být si jistý

ještě jednou bez pochybností každý pohyb, který udělám

který detail, legrační sklon, výsada v podobě

nejdříve vzít na vědomí být uznáván jako pohyb mé vůle

pak až později obnovený jako důkaz mých schopností

tikání to je zvuk mých hodinek

hip hop to je zvuk mého sídliště

vysílání v trvalém střihu

ano volání divočiny

ale kontrast ke každé akci

je šeptající dítě do ucha

protože to jsem já, ano všemohoucí

král, jak vidíš, král od řízného zvuku, vyhledávám možnost stát se uvaděč

snažil jsem se nejdřív najít cestu, potom následovat směrovku

Písmo je vážný závazek, ve kterém je stanoveno utrpení

zármutek, žal, tíseň, špatný stav, tvrdohlaví vy odpočívejte

potěšení a radost je nejlepší v Mantronix

hudební šílenost je Gangsterská výprava

 

Tak to berte jako dané, génius promluvil

zázračný a báječný, říkají nám, že jsme ze zlata

jako dvojice klidu, cool, soustředění musejí převládat

seriózní, zjistitelní, odrážející old school

chlapové jí vynalezli, platili a obohatili, drsnou krutou přísnou a ne protivnou

jemnou jako hedvábí, uličnická je tak senzační

to je pravda, my jsme v módě a tak rafinovaní

znáte nás jako profesionály, máme lišáckej postřeh

zrzoun je drzoun, jak jsem uvedl

a já to dělám v odnoži rocku, non stop s kousíčkem popu

protože hip hop dostává holky do extáze se mnou

 

Holky se nesou v chůzi sexy s holkama se vedou řeči sexy

raz dva

holky se nesou v chůzi sexy s holkama se vedou řeči sexy

tři čtyři

nejkrásnější holka snů je Anička působící jako Afrička a Nil na divoké emoce a flirty na poušti

všechno se v případě vyzývavé Anny dá absolvovat sexy (jízda i oáza s palmou, co kořen zapouští)

sexy je na 4 písmenka a Vy je máte na 8 Aničko bez Sandokana poezie Born Free Adolf Born do série

yeah je na 4 písmenka a 5P Vám sluší, osmý dive, ladnost můžeme Vám závidět, tamtamy Tanzánie  

žena hustá jako lustr broušený obyčej svazek nevadnoucích karafiátů

Anička svůdně ladná svůdně hebká krajka – navigace i bez pirátů

mandlová srdce bijí pro ni každou chvíli v ráji na Hawaii

Havajská Anička a surfařova štěstěna v ráži ráj poznávají

polil jsem jí dál od publika fernetem do zlatova šenkýřskou desku

kdyby Anna pustila gramodesku, lidmi by otřáslo libido Velikého třesku

ano osedlej ženskou s dobrou hudbou starou osvědčenou jako V3Sku

její pojízdná alchymie nenabourá, jen se přiblíží

Anno máte tu čest mezi ctiteli pokušiteli rytíři

ANDĚL je ctitel všech ctností na Vaši exkluzivní rajcovní adresu

políbí Vás v lehkém letu ve stanovený čas

amor šípem zasáhne Annu zas; Anna od 8 ráno zkouší jako ďas mazanou finesu

Vaše karamelová chuť piva a chrlič, jazyk ostentativně vypláznout

vždycky je lepší karamelového ježka ochutnat než na něho šlápnout

pro gangstery Al Pacino čilý hrdino a briskní Anno vyzrálá jste jako víno

z toho důvodu chtěl bych vídat Vaši legendární maličkost na slunci stárnout

briskní Anička taková rarita jako Modrý Mauritius

dekorativní papyrus psal by jí i Marcus Aurelius

konsensus šestého smyslu: božské stvoření ve světě kostelů a koncertů

jak vyzní One Caress? Bez Anny v původním znění vyšumí jen bez žertů

Anno požitkářko, spojme naše dojmy v megamixu oboustranných raritek

ať bojácnej nápadník jen cucá dudlík, já vítám královnu a zaručím jí požitek

 

(trochu gangsterského vyznání prý Aničce neuškodí yeah)

 

 

IN FULL EFFECT (V NEJLEPŠÍ FORMĚ, VE VELIKÉM ROZSAHU)

 

Přitažlivá je energie

ano, ta co byla zachycena uvnitř mého těla

dost hořící pro třetí stupeň

ale ne speciálně udělaná, aby zanechala popáleniny,

jen vaše hlavy s nepolevujícím zájmem

žijte a učte se, když prahnete po penězích, které si zde vydělám

udělejte obrat

rozhodně k lepšímu

zkoumejte a básněte pro cokoliv

je třeba rozbít náladu, která je ve vás nalepená

zlepšit dárek ten je hbitý

a pak vydržet

do konce a kus za kusem

musíte se umět plazit dřív, než dokážete chodit

a pak se můžete jít potěšit

se zábavou, která vychází ze zisků

můžeš si to schovat, rozdělit, nebo s někým z party se o to podělit

jestli upřímně cítíš, že potřebuješ hromadit zásoby

což je pravděpodobně zlozvyk

musíš to mít

kokain, heroin, kouříš to, ruinuje to peněženky těch, co to zkusili

a potom podlehli

žijí život, který šel ke dnu

a má zhoubný vliv na hrdost

ano můžeš mi říkat vůdce

abych Tě navedl do správného směru

ochrany…

 

Místa, na kterých jsme se ušklíbali, jsou tak dráždivá

počítač ano je tak spolehlivý

a technologický a mytologický je náš styl

tak se usměj, to je nepopíratelné

osvědčený že je tak báječně uklidňující

chápeš a lehce čitelně

jestli máš nějakou pochybnost o tom, co jsme to rozprostřeli

tak si dej klídek hrací filku karto, přemož hysterické slovo

ano tady proudí čas

když vymyslím rým

kvůli drobným mincím, co jsem mohl najít

já nikdy nevyhazuju ani ty nejmenší drobné

v čem je daný hřích, to jistě přijde na mysl

i když třeba zeslábne

co je perfektní po stránce designu

já mluvím dál, ano poeticky s uměleckou šťávou

je to tak smyslné, proudí to éterem rovnou od srdce

něco přepychové trošku požitkářské

kvůli mému apelování, které uspokojí

a navíc je opravdové a nefalšované

uznávané všeobecně jako peklo jsou rýmy vyhodnocené

UKLIDNĚNÉ ano jsou hlavní a nezbytné

a také VYBAVENÉ díky mému potenciálu

berte si je domů…

 

Ano my jste ti provokující, přiměřeně krácení

a ještě mnohem více času než je tenhle se cítíme vyslýcháni

PROČ? A KÝM?

na tohle všechno se ptám

konfrontace ano pro pocit spokojenosti

nejniternější spokojenost, kterou nemohu utajit

u těch ignorantských rozumů, které vypadají

že jsou tak docela mimo, Jacku

jako aktuální skutečnost, frajírku

jak si vzpomínám, Ty radši přicházíš dobře nabalený

elegáne, ne já nemyslím, že bych byl drsoň v akci

ale jestli se musíš vnucovat

pak je mým úkolem Tě vyřadit

z této metafory hip-hopu

obrazná symbolika tak mi říkej svůj predátor

vyřazuju MCs ze hry jednoho po druhém

s kouzlem slov a s fígly s jazykem

programuju je mentálně s chemickou sloučeninou

celkově studuju, co je přede mnou

jako co je správné a nepředstavuju si, co je špatné

a jestli ano, tak jenom nepatrně

protože jsem silnej a chytrej uvadeč smyslů…

 

 

SIMPLE SIMON (YOU GOTTA REGARD) JEDNODUCHÝ ŠIMONE (MUSÍŠ BRÁT VELIKÝ OHLED)

 

Dříve než vysypu

ze sebe to, co budeš s jistotou zbožňovat

posaď se v ohnivosti vášně

a opakuj, co je něžné

protože mému jazyku není těžké porozumět

musíš poslouchat, musíš na můj projev brát ohled

 

Tak tak

dříve než vysypu

ze sebe to, co budeš s jistotou zbožňovat

posaď se v ohnivosti vášně

a opakuj, co je něžné

protože mému jazyku není těžké porozumět

musíš poslouchat, musíš brát ohled

tahle parta, my držíme cívku a prut

duo osmdesátých let a MANTRONIX je komando

tak prožívejte zábavu

váš úsměv bude pro nás dobrý výdělek

jsme ve vysílání televize pro všechny vaše oči

týrající příkazy proudí jen mezi šikanou byrokracie

naše motto je láska shůry dána

je dána a není nutná

můžete si jí vzít nebo si ji strčit před sebe

jako rukavice, hodí se jen, když je pro rukavici ten správnej pocit

tak jestli pocit vyhovuje vaší chuti, pak se zakousněte

rozkošně

je to jen troufalé potěšení

hudba je jasná

stačí druhý krajíc, druhá porce

toho, co je tak vzácné

nenahrazujte jen, co jste viděli

používejte váš úsudek mozku

protože handicap je výsledek u těch, co úsudek nemohou najít

 

Dříve než vysypu

ze sebe to, co budeš s jistotou zbožňovat

posaď se v ohnivosti vášně

a opakuj, co je něžné

protože mému jazyku není těžké porozumět

musíš poslouchat, musíš brát ohled

knížtička (návod) Jednoduchého Šimona na to jak klesat ke dnu

protože Jednoduchej Šimon sepsal návod, tak já sepsal verše

v módě, která je vyšinutá

ale přijímaná jako potěšení

nám říkají MANTRONIX a my nikdy neumíme být smutní

 

Dříve než vysypu

ze sebe to, co budeš s jistotou zbožňovat

posaď se v ohnivosti vášně

a opakuj, co je něžné

protože mému jazyku není těžké porozumět

musíš poslouchat, musíš brát ohled

návod Jednoduchého Šimona na to jak klesat ke dnu

protože Jednoduchej Šimon sepsal návod, tak já sepsal verše

v módě, která je vyšinutá

ale přijímaná jako potěšení

nám říkají MANTRONIX a my nikdy neumíme být smutní

 

Zřídkakdy nás zmírní,

na mě většinou pějí jen samou chválu

s radikálním stylem

který překonává, co je představené už

vy se potkáváte s touhou

a s mojí hroznou formou ohně

předvídám přicházející případ kauzy

programově požívám naprostou moc

já ničím naprostou převahu

jako sen ve výzkumu

z právě prozkoumávané planety

moje každá obava si vezme z toho formu

jako tvoření zlata

tak metalické na dotyk

fungující s apetýtem

překypuje, unáší se bujností

svítí, jako by slibovalo báji

co se hodí dobře do všech mých textů

fráze ČLOVĚKA

dost chytrého na to, aby věděl a k tomu silného, aby se rozvíjel

potkávám všechny potřebné

plýtváním konzumní společnosti inspirovali oni

lidský výtvor života

tradice je dál sešlá, odumřelá, vyčerpaná

s plánem a šancí vyzkoušet

protože jestli on může udělat tohle, tak i já mohu

být oceněn na hodnotu se strachem

božský opar božská mlha

a zapálit jiskru tam, kde je tma

a pokračovat s posedlostí

 

Dříve než vysypu

ze sebe to, co budeš s jistotou zbožňovat

posaď se v ohnivosti vášně

a opakuj, co je něžné

protože mému jazyku není těžké porozumět

musíš poslouchat, musíš brát ohled

 

Dříve než vysypu

ze sebe to, co budeš s jistotou zbožňovat

posaď se v ohnivosti vášně

a opakuj, co je něžné

protože mému jazyku není těžké porozumět

musíš poslouchat, musíš brát ohled

 

 

SING A SONG (BREAK IT DOWN) (ZAZPÍVEJ SI, VYKLOP TO)

 

Zazpívej zahlahol zazpívej oh nebo zazpívej proč

zazpívej hebkou písničku z úst, zazpívej, že písnička jsem já

mistr v závodu

vůdce tempa a rychlosti

ani známka po ostudě

ZATRACENĚ“

natolik obyčejný prostor

povím vám tohle

protože já chci, aby mi nic neuteklo

abych byl dokonalé štěstí, to vyžaduji a na tom sám lpím

tak obvyklý jako je apetýt

díky mně rozpohybujete svou figuru v životě

tak už sundejte prst ze spouště na vaší zbrani Herec, Střelec Lady Kotrmelec

díky mně pocítíte příkladný kotrmelec a povalujete se víc, když váš stín mohutní

ten pokračuje nedozírně

ten hmatá po noci

znovuzrození je on, přízrak

když světlo září

lítost je možnost

rozvod je prohra

učíte se odpovídat nebo přihrát mi

každou otázku, co škrtáte

tak honem pojďte a zazpívejte píseň

naučte se poznání k otázce

která není ani správná ani špatná

uchopte to celé, jak to chápete

ale nejdříve musíte vědět proč

král vládne v písničce

a ano, ta písnička jsem já

 

Zazpívejte na písničku

zazpívejte jemně nebo hlasitě

jako světlo, které září

z energie mraku

plavíme se na obloze a tma

zobrazuje Noemovu archu

jako pár jsme zachráněni

když vstoupíme na palubu

tohle je umění a zraje do ještě lepšího tvaru

zaplní se jako dopis

s příběhem líčícím slávu a nádheru

s výpravou (scenérií) od skladatele

já všemohoucí lépe známý jako já

vyrovnávám co je moje a jsem tak rozhodnutý vyzkoušet si

být nevědomky i filozofickým básníkem

vzpomínám to, co mi chybí, když to projevuju

sobě samému…

zábrana je lék, který musí být pocítěn

a projevoval se jako každá náprava

jsem potlačený všemi triky

jako citlivý optický klam

naředěný mixem

tak honem pojďte a zazpívejte píseň

naučte se poznání k otázce

která není ani správná ani špatná

uchopte to celé, jak to chápete

ale nejdříve musíte vědět proč

král vládne v písničce

a ano, ta písnička jsem já

 

Zazpívejte zahlaholte zazpívejte pro Soulové veličenstvo

zazpívejte hebkost na písničku, protože je čas zmizet

odpočívám a odkládám si prádlo

beru si časopis, pročítám si tisk

medituju na bedně

svádí mě život, láká mě víra

a nehodlám si stěžovat

když přemýšlíte o MISTROVI HŘÍCHU

pamatujte si učence v duši

za hledáním hranice

dynamická budoucnost

ten kdo fascinuje jako vyzrálý inženýr

dělám povyk, nejsem v klidu

a to proto, aby ustal můj hněv

takže klid v duši může upřesnit spornou kauzu

spornou kauzu být cokoliv

rozlišující a chytrý

tak prudký když mlčím

jako nespatřený teror

dám Ti kudlu na krk

miláčku tohle můžeš uvést jako příklad

a udeřit, mít odvahu mít říz

já zanechávám po sobě zlomek naděje

protože jsem Všemohoucí

a písmenko í uzavírá moji kapitolu.

 

 

PÁR CHVÍLÍ ZE ŽIVOTA DOBŘE ZNÁMÉHO MINISTRA

 

Ministr Jan Masaryk byl tak oblíben, že ať vkročil, všude byl o něho mimořádný zájem. Jednou, když odjížděl s československou delegací do Varšavy, vyhlížel chvíli z okna vlaku v Bohumíně. A najednou slyší na peróně dívčí hlas, který se domáhá alespoň na chvíli promluvit s panem ministrem.

Jana Masaryka to potěšilo a vyklonil se co nejvíc z okna vlaku. „Halo, kdepak je ta slečna, co se chce se mnou mermomocí seznámit?" Rozradostněná a téměř k slzám vzrušená dívka přiběhla k oknu a podávala panu ministrovi kytici.

Tak co, páčím se vám?" zeptal se jí šeptem Jan Masaryk. „Jenže teď už to nic není. Ale kdybyste mne tak byla viděla před třiceti lety, to bych se vám byl teprve líbil!"

 

 

RADOST ZE ŽIVOTA

 

Mezi hrstku intimních přátel Jana Masaryka patřil – hlavně v emigraci – spisovatel Egon Hostovský. Tento Janův přítel vydal o Janu Masarykovi zvláštní, hluboce lidské svědectví. Napsal: „Vídali jsme ho v těžkých i nejtěžších chvílích druhé světové války. A vědouce, že má na bedrech víc než my všichni dohromady, šetřili jsme ho, nesdílejíce s ním to jediné, jež tehdy snad mělo být sdíleno. A on to věděl a na oplátku nám ukazoval, jak krásně nezastavitelný je proud života, kolik drobnůstek stojí za to, abychom o nich mluvili a pro ně zase znovu věřili. Měl rád lidi, i ty nejroztodivnější, bavilo ho daleko víc jim rozumět než je mentorovat, měl rád knížky, zajímal ho daleko víc jejich obsah než forma, měl rád hudbu a písničky, miloval anekdoty a historky s dobrým koncem." Přečtete-li si tyto řádky, jako by stál Jan Masaryk před vámi. Je to jeho věrný portrét, namalovaný přítelem, který si nakonec nad hotovým dílem jen povzdechne:

Bože můj, bylo tak lehké v jeho přítomnosti radovat se ze života všemu navzdory!"

 

 

SOUKROMÝ KLAVÍRNÍ VEČÍREK

 

Domov a mládí Jana Masaryka byly naplněny hudbou.

Například hudba byla vlastním oborem Janovy matky, paní Charlotta v ní byla odbornicí. To, co TGM vykládá ve Světové revoluci o hudebních mistrech, to vše se u Masaryků prožilo. Bach, Haydn, Beethoven a Smetana, ti se u Masaryků opravdu hráli, jejich dílo v Janově životě skutečně zdomácnělo.

Všechny Masarykovy děti výborně ovládaly hru na piano, ale pouze Jan Masaryk zůstal klavíru věren až do konce svého života.

Vypravuje se o něm také tato historka, gargantuovsky laděná a patrně pravdivá.

V jedné ze staropražských měšťanských domácností byl pořádán soukromý klavírní večírek. Jak už tehdy bývalo zvykem, hudbymilovná máti sezvala řadu přátel a prominentních hostí, aby se mohla pochlubit klavírním uměním své ratolesti, budoucí světové pianistky.

Mezi pozvanými byl i mladý Jan Masaryk. Přišel na večírek poněkud pozdě, kdy hudební produkce slečny dcery byla už v plném proudu. Doplížil se tedy po špičkách a pokud možno tiše do jednoho z intimně osvětlených zákoutí salónu, omlouvaje se pohledem na všechny strany a snaže se být v hudbou uchvácené společnosti co nejnenápadnější.

Dobře to dopadlo, téměř nikdo si jeho opoždění nepovšiml. Jednomu však nezabránil: někdo z hostů, vážný postarší vědec, stojící před ním, se k němu otočil, s mírnou úklonou mu stiskl ruku a šeptem, poněkud ponuře pronesl jediné slovo:

Hrozný."

Jan Masaryk, který snad hned nepochopil, že se mu tím představuje jeden z našich největších specialistů v oboru orientalistiky, jen spolutrpitelsky pokývl hlavou a stejně tiše dodal:

Hrozný? Přímo k posrání!"

 

 

KALNÉ PIVO

 

V době svého velvyslancování v Londýně byl Jan Masaryk pozván na jakousi krajanskou slavnost. Bylo to dokonce spojeno se svatbou, a jak už to mezi Čechy v zahraničí bývá, nechybělo při té příležitosti ani pivo. Jenže nikde v cizině nemají tak dobré plzeňské (aktuální stav: Sládek s.r.o. Poděbradova ul. a šenkýřka Silva točí plzeňského pašáka yeah) jako u nás doma. Má-li správnou barvu, nemá říz, a má-li říz, není dobře vychlazené, a tak dále. Pivo, čepované na této slavnosti, nemělo ani barvu, ani říz, navíc bylo trochu zteplalé a podezřele kalné.

Jan Masaryk zdvihl sklenku k přípitku a dlouho ji tak držel v prostoru. Znaleckým okem prohlížel nápoj proti světlu a teprve, když na sebe upoutal pozornost celé společnosti, utrápeně pokývl hlavou:

Jak se mi zdá, tak už to pivo někdo jednou pil."

 

 

TLUMOČNÍCI

 

Když byla válka v největším proudu, zachtělo se několika našim letcům v Anglii soukromého štěstí. Našli si mezi britskými děvčaty své životní partnerky a protože to mysleli smrtelně vážně, začali s přípravami ke svatbě.

Napřed bylo těch ženitby lačných hochů od Air Force asi pět.

A protože svatba za války byla i v Londýně spojena s mnoha starostmi, dodali si odvahy a zašli za svým starým dobrým přítelem, ministrem Janem Masarykem.

No dobrá, hoši," řekl Jan Masaryk, když vyslechl jejich starosti. „Já vám tedy vystrojím hromadnou svatbu na vyslanectví, ale to by bylo pod jednou podmínkou. A sice, bylo by třeba, aby těch svateb bylo nejméně deset, nebo tucet, jinak s vámi nejedu."

Hoši se tedy rozběhli k jednotce, celá věc se rozkřikla a už druhého dne se znovu hlásili u pana ministra, že tedy může začít se svatebními přípravami, že se jich bude ženit dvanáct najednou. Byla to slavná svatba. Hromadná, to je málo. Kolektivní, to se nehodí. Prostě na ty válečné poměry přímo báječná. Dvanáct párů mladých lidí zasedlo v salónku našeho vyslanectví v Londýně, přípitky na štěstí a lepší budoucnost novomanželů jen pršely.

Jan Masaryk snad byl ze všech nejšťastnější. Vždycky měl z cizího štěstí větší radost než z vlastního. V jednu chvíli se obrátil k nejblíže sedícímu ženichovi a naklonil se k němu s otázkou:

A to jste si, hoši, všichni komplet našli Angličanky?"

Ano, pane ministře. Všichni do jednoho."

Jan Masaryk se nad tím pozastavil.

Ale to mně, hoši, vysvětlete, jak jste se s nimi dali dohromady, vždyť ani jeden z vás neumí pořádně anglicky?"

Ženich, asi dvacetiletý pilot, se této otázce jen potutelně usmál.

No, jak jsme se dohovořili, to je vám těžké vysvětlovat, pane ministře... My jsme si zkrátka vždycky s sebou na rande brali tlumočníka."

Jan Masaryk pochopil a uznale nakrabatil čelo.

To jo, to jo..."

A pak si jenom povzdychl:

„Copak o to, vám se to chodí na rande, když jste takhle mladí. Vám to ještě tlumočí, kdežto mně už to jen močí..."

 

 

 

(Kamil Mařík napsal)

Jak se dělá sad

 

Semeno stromu,

které držíš v dlani,

je jenom mikrotečkou

osudu,

který se přiznal,

že ho láska brání

bez otřepaných slov

a bez studu.

 

Semínko, šťastné

přítomností,

vidí už slunce

a vidí i svůj stín,

ale být stromem,

vábnou skutečností,

znamená víc –

znamená z rozvalin

růst a nemít čas

na hlad a strach.

 

A teď se snaž –

kopej, létej a zpívej,

zaklínej slova,

chléb a práh,

doprostřed plamenů se dívej...

 

Máš přece semínko!

Máš plno plánů

Jsi šťastný

svojí přítomností,

opilý, smělý,

plný elánu.

 

Za malou chvíli

přijdou hosti.

Nalévej víno –

bude sláva!

š jenom semínko. Zatím.

A co s ním dělat?

Proč vlastně slavit?

Jaká sebechvála

Tě k tomu

vlastně vedla?

 

Plamenná slova

nedokáží

zapálit les.

Ještě snad srdce,

i to na chvíli.

V baráži

osudu jsou k tomu třeba ruce.

 

Víš, ruce, které

drtí kámen,

pohladí syna,

s železem se bratří,

ty dělné ruce,

které do kamen

přiloží vždycky,

co se patří.

 

Nikdy ne semínko.

Když už, tak kousek lesa.

Udřené, plastické

jak mapa velehor

podepřou toho,

kdo už klesá,

a udeří,

když cítí vzdor.

 

Být stromem

lehké je.

Žít, klíčit,

růst a růst,

polykat slunce,

vzpírat závěje,

být tichý o hodech

a vychutnávat půst,

neboť i v něm se roste

a – strom to ví –

snad víc,

než v krásném jaru,

které prostě

vytáhne všechny

z nohavic.

 

Být semínkem

je naděje.

 

Milostiplná,

doufajíc,

že určitě nás

zahřeje

budoucnost, bdící

v chvíli svíc.

 

Sad nejsou jenom

stromy, semena.

Sad, to je také

pálit staré listí

a – i když těžce –

opřít ramena

do větví, které

s nenávistí,

škodolibě

a s pýchou Mefista

našeptávají

divná slova,

uzená dýmem jedu.

 

Čistá

je voda, jasná řeč

člověkova.

Tak tomu budiž

i v dny budoucí.

 

To je sad.

To ať je sad

po věky věkův.

Stromy, kvetoucí

uprostřed města

bílý vinohrad –

jsou naší chloubou.

 

Bývá těžké

porazit starý strom,

vzít na něj pilu, nůž.

Starý má sice ovoce.

Ještě,

ale ten mladý už.

I to je sad.

Tichý sadařův pláč,

neboť ví, že se to

musí stát.

 

Ve jménu života.

Sadař ví, co je zač,

a jestli jeden strom,

anebo celý sad.

Není to kruté,

je to tak.

Ve jménu celku

otevřít mladý přívod

a na stromě zas

bude zpívat pták,

tak jako včera

bude slavit život.

 

Zaklínej slova,

do plamenů se dívej,

buď šťastný

novou přítomností.

Aby byl život,

musí být i pád. Zpívej!

 

Za chvíli přijdou

hosti

posedět pod koruny

stromů.

Podej jim plody

sytosti i hladu,

aby se mohli

šťastně vracet domů

po dobré práci

z Tvého sadu.

 

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=6KWbPtQlEMA

 

KLF vs PET SHOP BOYS – „So Hard / It must be Obvious“ (UFO Mix)

 

https://www.youtube.com/watch?v=C9vFn53WRoE

 

Pet Shop Boys „Domino Dancing“ DMC Remix Peter Slaghuis HITHOUSE (RARE vision) October 88 – Mixes 2

 

 

THE KLF 1991: „What Time Is Love“ (Kolik asi tak času věnujete sami ♥ lásce?♥)

Ummm-hmmm-hm
Who-nanananana
hmmmmm mmmm
Ummm-hmmm-hm-yeah
Ummm-hmmm-hm-yeah
Ummm-hmmmmmm

Jsou ze Sympatie vyrovnaní a starodávní
a rádi se projíždějí zemí
jsou vyrovnaní a starodávní ze Sympatie
doufám, že jim rozumíte
nechtějí udělat čáru přes rozpočet
a nechtějí Vám natropit vůbec žádnou újmu
ale jestli nejste zrovna nadšená, z toho, co dělají,
tak je raději nezastavujte, neboť oni zvítězí
mu-mu
mu-mu
mu-mu
mu-mu
čutněte do výsledku, JAMs

Poznámky se pohrnou, mají spád, kvůli slovům mluvím
rap je slabej, tak se učím pravidlu a dosahuji
své pozitivní vibrace, ve způsobu života, jakej vedu
tak se vodvažte z rytmu
KLF je parta, co posloucháte yeah
sestavuju verš, ze kterého nedostanu strach
působí zpátky, dost je dost
dovolte mi, abych se Vás zeptal: kolik času věnujete lásce?

Kolik času věnujete sami lásce?
kolik času věnujete sami lásce?
kolik času věnujete sami lásce?

Mu mu
mu mu
mu mu
mu mu

Chci Vás vidět, jak se z Vás řine pot
chci Vás vidět, jak se z Vás řine pot

Okay Houston a raketa, budeme Vám odpočítávat vzlétnutí do Kosmu
čtyři tři dva jedna pal

Chci Vás vidět, jak se z Vás řine pot

Poslední sloka, prorocká, poetická
když je po mě veta, tohle volá po umrtvení
přijďte, přistupte blíž, dovolte uvaděči v řeči
zapojit se do účinku s King Boyem D
rádoby budoucí starožitnost hňup
Vy se vyznáte poměrně v čase, já se nikdy nezakoktávám
výkonný sen vypadá tak zářivě a barevně
yeah, podejte mi mikrofon – kolik času věnujete sami milování?

Kolik času věnujete sami lásce?
kolik času věnujete sami lásce?
kolik času věnujete sami lásce?

Mu mu
mu mu
mu mu
mu mu

Chci Vás vidět, jak se z Vás řine pot
chci Vás vidět, jak se z Vás řine pot
chci Vás vidět, jak se z Vás řine pot
chci Vás vidět, jak se z Vás řine pot
chci Vás vidět, jak se z Vás řine pot
chci Vás vidět, jak se z Vás řine pot
chci Vás vidět, jak se z Vás řine pot
chci Vás vidět, jak se z Vás řine pot
chci Vás vidět, jak se z Vás řine pot
chci Vás vidět, jak se z Vás řine pot
chci Vás vidět, jak se z Vás řine pot
chci Vás vidět, jak se z Vás řine pot
děkuji
díky


„Make It Rain“ (Snažte se, ať prudce sprchne)

Já čekám
Vy čekáte
čekáme
ale déšť furt nikde
déšť nebude
déšť nebude

Vy čekáte
já čekám
čekáme už tak dlouho
ale déšť nepřijde
déšť nepřijde
déšť nepřijde

Hele, snažte se, ať sprchne
hele, snažte se, ať sprchne

Pumpujte, pumpujte, trochu šílenějším návykem
pumpujte, pumpujte, trochu více vehementně

Řekněte od plic yeah
řekněte v orgánech yeah

Řekněte od plic yeah
řekněte v orgánech yeah

Hele, snažte se, ať sprchne
hele, snažte se, ať sprchne

Pumpujte, pumpujte, trochu víc zaberte
pumpujte, pumpujte, trochu víc zaberte

Pumpujte, pumpujte, trochu šílenějším návykem
pumpujte, pumpujte, trochu silnějším návykem
pumpujte, pumpujte, trochu silnějším návykem
pumpujte, pumpujte, trochu silnějším návykem

Řekněte z plic yeah
řekněte z orgánů yeah

Deštíku, vždyť nejsi tu, snaž se, ať sprchnou nějaké kapky
ooooh nebude z Vás lejt
dešti, no tak, snaž se, ať sprchne

Pumpujte, pumpujte, trochu víc zaberte
Já čekám
Vy čekáte…

 


„3 A.M. Eternal“ (3 hodiny ráno až navěky)

Tohle je program na rádiu Svoboda

KLF! unh huh, unh huh, unh huh, unh huh

KLF Vás roztočí
jste připraveni? (unh huh, unh huh) (starobylá civilizace Mu Mu)
tak pojďte k věci (starobylá civilizace Mu Mu)

KLF Vás roztočí
jste připraveni? (unh huh, unh huh) (starobylá civilizace Mu Mu)
KLF, KLF vás roztočí

KLF!
jste připraveni? (unh huh, unh huh) (starobylá civilizace Mu Mu)
(až na věky)
Až na věky

KLF Vás roztočí, protože musíte
dělat pohyb na vlny z magického magneťáku s magickou pyramidou
vypustíme z vášně metelice bassu… já to rozjedu energicky
a Vy to můžete u sebe pochytat celé
jsem ve spojení s partou s partou
vyváženou starodávnou svobodou Zulu
musím Vám uštědřit lekci a všechno, co se naučíte
bude ukazovat na fakt, že čas je věčný

Jsou tři ráno tři ráno
jsou tři ráno navěky
navěky

KLF Vás roztočí
jste připraveni? (unh huh, unh huh) (starobylá civilizace Mu Mu)
tak pojďte k věci (starobylá civilizace Mu Mu)
KLF! unh huh, unh huh
navěky

Město samplů přímo Ústředí tranzového spektra Trancentral
základní kopanec do tváře, živelný
točí se, přináší novou technologii
s K s L s F a s jejich bádáním
síla poskytuje zmrzačení těl
dívám se na hodinky, jsou tři ráno
musím vidět, že všude, kam se vrtnu
budu ukazovat na fakt, že čas je věčný

Jsou tři ráno tři ráno
jsou tři ráno navěky
navěky
navěky

Jste připraveni? (starobylá civilizace Mu Mu)
tak pojďte k věci (starobylá civilizace Mu Mu)
jste připraveni? (starobylá civilizace Mu Mu)
tak pojďte k věci (starobylá civilizace Mu Mu)

KLF! unh huh, unh huh, unh huh, unh huh
KLF! unh huh, unh huh

KLF Vás roztočí
jste připraveni? (unh huh, unh huh) (starobylá civilizace Mu Mu) (až navěky)
tak pojďte k věci (starobylá civilizace Mu Mu)
KLF Vás roztočí
jste připraveni? (unh huh, unh huh) (starobylá civilizace Mu Mu) (až navěky)
tak pojďte k věci (starobylá civilizace Mu Mu)
jste připraveni? (starobylá civilizace Mu Mu) (až navěky)
tak pojďte k věci (starobylá civilizace Mu Mu)
jste připraveni? (starobylá civilizace Mu Mu) (až navěky)
tak pojďte k věci (starobylá civilizace Mu Mu)

Musím vidět, že všude, kam se obrátím
budu ukazovat na fakt, že čas je věčný

KLF!


„Church of the KLF“ (chrám KLF)

Vezmi mě, unh huh
vezmi mě, unh huh, unh huh
vezmi mě, unh huh
vezmi mě, unh huh, unh huh
vezmi mě do chrámu KLF
vezmi mě do chrámu KLF

Láska
klid
láska a nenávist
válka a mír
všechno si předtím vyzkoušeli Anna s ním elegánem i snílkem Pinky Panterem


„Last Train to Trancentral“

(Poslední SPOJ, vlak směr nádraží Central, Trance, Tranz–Střed Trancentral)

Nastupujte, nastupujte, a-woah-ho
nastupujte, nastupujte, a-woah-ho

Ostatní potřebují kmitající vibrace
poslední rychlík, obyčejná stanice v cíli
vypadá to, že nápady míří ke mně
mám namířeno do Trancentralu, Tibitanzl má kolejiště Střed v Tranzu
pořád něco hledám
a furt ještě něco hledám
ve vagónu v rychlíku
v posledním spoji do Trancentralu

Čekali jsme na to dlouhá léta
a teď je to tady
poslední spoj do Trancentralu

Nasedejte do posledního spoje
z města samplů, na trati do Středu všeho dění
poslední spoj do Trancentralu
poslední spoj

Ostatní potřebují rozvibrovat vibrace
rozednívá se zbrusu nový den
světlo které Vás specificky pošimrá
znamení z podvědomí

v mém pátrání nastane konec
volání teď bude jemné, romantické, rozkošné
ve vagónu v rychlíku
v posledním spoji do Trancentralu

KLF Vás tam zavezou
poslední spoj do Trancentralu (to je poslední spoj)

Právní skulinka Svobodného života to ošetří
v posledním spoji do Trancentralu (v posledním spoji)

Tohle je podstata KLF
znáte je taky účinkovat pod jménem Justified Ancients of Mu Mu
dále jsou známí jako JAMS

V jednom okamžiku!
tak nasedat do posledního spoje
poslední spoj
tak hybaj, nastupovat, nastupovat, a-woah-ho
nastupovat, nastupovat, a-woah-ho

Ostatní potřebují rozvibrovat vibrace
whoooo
ostatní potřebují specifické vibrace
whoooo
ostatní potřebují rozvibrovat vibrace
poslední rychlík, obyčejná stanice v cíli
vypadá to, že nápady míří ke mně
mám namířeno do Trancentralu
pořád něco hledám
a furt něco hledám
ve vagónu v rychlíku
v posledním spoji do Trancentralu

KLF Vás tam zavezou
poslední spoj do Trancentralu (nasedejte na poslední spoj)

Právní skulinka Svobodného života to ošetří
v posledním spoji do Trancentralu (posledním spoji)

(Nasedejte do posledního spoje)
(nastupovat, nastupovat, hybaj, vlak nečeká)

Yeah existuje jen jedno místo, ve kterém žiju moje Milá Společnice Anno
jedu do Trancentralu, kde dovedu
rozumíte mi, osvobodit a dát volnost duši
víte jak to myslím, osvobozuji duši i své tělo
protože takhle nevím, jestli jsem v budoucnosti a nebo ještě v přítomnosti
je tohle začátek či jeho konec?
i když vím, že jsou věci nahodilé
krajina bude asi náhodná
já jsem pořád ve vagónu
v rychlíku v posledním spoji do Trancentralu
opět a opět


„Build a Fire“ (Zapalte nakažlivý žár, nakažlivý jarní oheň)


Natažený k odpočinku nechávám na chvilku motor vychladnout
louskám buráky, sbírám dříví na podpal
broukám si tuhle píseň, všem holkám, které znám
měl bych se starat o šance, které jsem instinktivně zavětřil?

Zapalují oheň, oni zapálí žár ve mně
zapalují oheň, oni zapálí můj žár
oni zapálí žár
oni zapálí žár

Když ubývá denní světlo, já půjdu touto cestou
Rockman a já plníme zapalovač
zastavíme se na jídlo v nějakém laciném baru
pustíme si na juke boxu hlas Lee Marvina a „Potulnou hvězdu“.

Zapalují oheň, oni zapálí žár
zapalují oheň, oni zapálí žár


„The White Room“ (Bílý pokoj)

Spanna noo na noo na ne na naho
Spanna noo na ne ne naho
Spa noo na naho
Noo na naho
Noo na naho
Spa noo na naho

Spanna noo na noo na noo na naho
Spanna noo na noo na nehhey
Spa noo na nehhey

Noo na naho
Noo na naho
Spanna noo na noo na ne na naho
Spanna noo na ne ne naho

Mluvte se mnou, bavte se se mnou
jestli chcete poznat věci v tom, jak je vidíme
pak vejděte dál do našich kůží
bílý pokoj, bílý pokoj
točíme se, obracíme se, dáváme si pozor a čekáme
na to, jak se svět vleče
bílý pokoj, bílý pokoj
ooohhaaa

Mluvte se mnou, bavte se se mnou
daleko pod námi pluje loďka
chytají ryby na moři
bílý pokoj, bílý pokoj
šplháme na vrchol hory
cítíme fičet vítr
vyšplhali jsme tam, abychom se dotýkali hvězd
bílý pokoj, bílý pokoj
ooohhaaa

Bílý pokoj, bílý pokoj

Bílý pokoj, bílý pokoj
bílý pokoj, bílý pokoj

Bílý pokoj, bílý pokoj


„No More Tears“ (Tak už žádné slzy)

[hooo hhoo's]

Sluneční svit v zimním dnu
oni se projíždějí, projíždějí celou cestu

Už neroníme slzy tím, jak se valíme, proplouváme roky
už neroníme slzy tím, jak se valíme, proplouváme roky
dál a dál a dál a dál se valíme

[bambe bo le bao lo he's]
[hooo hhoo's]

Sluneční svit v zimním tak zimomřivém čase
Mu Mu přišel sem, aby zde setrval

[in he mo sprninga bong de na da hena's]

Už neroníme slzy tím, jak se valíme, proplouváme roky
už neroníme slzy tím, jak se valíme, proplouváme roky
už neroníme slzy tím, jak se valíme, proplouváme roky
už neroníme slzy tím, jak se valíme, proplouváme roky
dál a dál a dál a dál se valíme

Sluneční svit v zimním zimomřivém dni
Bílý pokoj je místnost, kde si hrají na dospělé existence


„Justified & Ancient“ (Vyrovnaní a starodávní)

(OK milostivá Anno, skliďte si to)

Mmmm-hmmm-yeah
Mmmm-hmmm-yeah
Mmmm-hmmm-yeah
Mmmm-hmmmmmm
Whoah-nanananana
Mmmm-hmmm-yeah
Mmmm-hmmm-yeah
Mmmm-hmmm-yeah
Mmmm-hmmmmmm

Jsou vyrovnaní a starodávní
a rádi se projíždějí zemí
jsou vyrovnaní a starodávní
doufám, že jim rozumíte
nechtějí udělat čáru přes rozpočet
a nechtějí Vám způsobit žádnou škodu
ale jestli nejste nadšená, z toho, co Vám udělají,
tak je raději nezastavujte, neboť oni nad Vámi vítězí

Jsou vyrovnaní a starodávní
a vědí, jaký čas věnovat Lásce
jsou vyrovnaní a starodávní
mají svůj původ shůry dán?
Rockman je sestavený z cihel
a King Boy poztrácel své šroubky
JAMS nepotřebují mít veliký plán
aby udělali všechno, co dobře umějí
mmmm hmmm
whoah-nanananana, uh huh

všechno fajn, unh huh
Yeah

Jsou vyrovnaní a starodávní
a rádi se projíždějí zemí
jsou vyrovnaní a starodávní
doufám, že jim rozumíte
nechtějí udělat čáru přes rozpočet
a nechtějí Vám způsobit žádnou škodu
ale jestli nejste nadšená, z toho, co Vám udělají,
tak je raději nezastavujte, neboť oni nad Vámi vítězí

Jsou vyrovnaní a starodávní
a vědí, jaký čas věnovat Lásce
jsou vyrovnaní a starodávní
mají svůj původ shůry dán?
Rockman je sestavený z cihel
a King Boy poztrácel své šroubky
JAMS nepotřebují mít veliký plán
aby udělali všechno, co dobře umějí
mmmm hmmm
whoah-nanananana, uh huh


 

Molekula Anna je swiss prémium quality čokoládka perníček

není Ježibaba s jedním zubem ani okoralý atom chlebíček

protože má charisma – má klid – má rozvahu – má glanc

Aničku má cenu poznávat a nebát se překonat dištanc

šišinka opice je 100 let za gorilami postavička plná bebíček

Kdo je chatrný a skuhravý, huhlavý, zapeklitý človíček?

tahle Ježibaba šišlá: opat zvaný opiát „Op“, zpychlá Marfuška toť usmolená šiška

okorá jí mozeček – nejapně tklivá až je z ní nedůtklivá jeptiška

z ambulance recept dedikuje jí hrozně zkrabatělý rukopis

ať se kouká vzchopit, naučit se vyšňořit svůj věštící čistopis  

napíše jí, ať se rozkládá a nadává? …jen ať se dál žalu neoddává

napíše jí Šiško, udělej si radost, ať ti necuká žalostné bříško

uvidíš, že Anička je jadrná a peprná (a gorila je jenom šetrná)

uvidíš, že Anička je Vanish, který hrubou špínou nikdy nezraníš,

a z hněvů je šmouha taková cáklá hm jenom je od kolapsu skvrna.

 

 

Petra Jarošová v současné době působí jako mluvčí krajského úřadu města Plzně. Dříve jste jí mohli slýchávat jako moderátorku v lokálním rádiu Kiss Proton, pamatuji si, jak její veselý hlas před lety dobře štěbetal formou akutních denních zpráv a přilákal mě k poslechu této hlasité profesionálky. Jsem rád, že jedno jediné Metro v den, kdy vychází „Špička“ na cd s Oto Klempířem, pamatuje zároveň na Špičku ženu a tak pro veřejnost přináší s ní zpověď – navíc na fotce Metra je opět onou neodolatelně působící profesionálkou, je skvělé, že Plzeň má takovou kvalitní mluvčí úřednici.

 

(Martin Štěrba)

 

Přemýšleli jste někdy, čí hlas slyšíte v tramvaji v hláškách typu „Příští zastávka“ nebo „Konečná stanice, prosíme, vystupte“? (třeba já jsem dosud netušil, že právě ten její sličný vokál patří našim tramvajím). Je to hlas Petry Jarošové, se kterou vám přinášíme rozhovor z cyklu „Moje Plzeň“.

 

Co vás napadne, když se řekne Plzeň?

Samozřejmě domov. V Plzni jsem se narodila a až na období střední školy, kterou jsem studovala v Karlových Varech, zde žiju stále. Jinak se mi samozřejmě vybaví jako každému pivo, katedrála svatého Bartoloměje s nejvyšší kostelní věží, borská věznice, fotbal a hokej.

 

Kam ve městě ráda chodíte?

Nejraději chodím tam, kde lze relaxovat. Takže spíše mimo město – na pěší procházky do Radčic kolem výběhu koní, na Radyni, do lesů kolem zámku Kozel, ale i do plzeňské zoo. V jarní a letní sezoně ráda využívám plzeňské cyklotrasy, které mě vždy vyvedou na pěkný výlet, a je jedno kterým směrem.

 

Kterou restauraci či hospodu máte nejraději?

Nemám jasného favorita. Mám ráda dobré jídlo a ráda zkouším něco nového. Testuji nové restaurace, ale když mě tamní kuchyně nenadchne, zase se vracím k těm osvědčeným. Vše je ale o lidech. Nejdůležitější je příjemná obsluha, která dokáže o vaší příští návštěvě také rozhodnout.

 

Která kulturní akce vás v Plzni zaujala?

Každoročně je pro mě největším kulturním svátkem festival Divadlo, kdy vidím to nejlepší z naší, ale i zahraniční divadelní scény. V poslední době mě pak zaujala premiéra představení Molotovův koktejl aneb …?!* v divadle Dialog nebo vystoupení japonského souboru Yamato.

 

Co si myslíte o bourání domu kultury a co by na tomto místě podle vás mělo stát?

Zbouráním kulturního domu DK Incest přijde Plzeň o jediné kulturní zařízení svého druhu. V ideálním případě bych na jeho místě uvítala zeleň, park nebo oddychovou zónu, jako je třeba v Mlýnské strouze. Další obchodní centrum od aut Plzni neuleví.

 

Co Plzeň v současné době nejvíce potřebuje a co byste ve městě zlepšila?

Plzeň nejvíce potřebuje odklon dopravy z centra města. Do dvou let by si snad mohli oddechnout obyvatelé Lochotína, protože výstavbou nového přemostění na Jateční vznikne další spojnice do centra města. Ve stejnou dobu se spustí také výstavba 1. etapy západního okruhu, což je dobře.

 

Kolik by měla stát v ideálním případě jízdenka na tramvaj?

Aby byli občané spokojení, musela by stát 10 korun. Aby cenu ještě tolerovali, měla by stát přestupní jízdenka na půl hodiny 15 korun a 20 korun přestupní na dvě hodiny. Oceňuji ale akce PmDP, kdy vstupenka platí jako jízdenka, a to například na hokej nebo do divadla Alfa.

 

Která ze staveb, jež mají vzniknout v rámci EHMK, je nejdůležitější?

Určitě stavba nové budovy městského divadla v Plzni.

 

Co máte radši, pivo, nebo sekt?

Podle nálady. Sekt spíše při slavnostnějších příležitostech nebo „hovorech“ s kamarádkami, pivo, a to zvláště to nefiltrované, k dobrým pokrmům.

 

Kam byste v Plzni investovala pět miliard korun, tedy průměrný rozpočet města?

Nejspíš do městského západního okruhu, přestupního dopravního uzlu Šumavská, na rozvoj cyklotras a do dalšího zvelebování psího útulku.

 

 



Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Stálý)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter